2015/07/22

PEYNİRLİ DIZMANA - bułeczki z serem (w innym wydaniu)

Czy muszę wszystkim mówić jak bardzo lubię ciasto drożdżowe? Baaaardzo lubię. Ten przepis znalazłam w internetach i muszę przyznać, że zdjęcie, które go ilustrowało, od razu do mnie przemówiło. Potrzebowałam zrobić coś, czym można się najeść (jakby inaczej..:) ), ale jest lekkie, smaczne i co najważniejsze, nie trzeba mu poświęcać dużo czasu. Oto i dızmana! Przepis tak przypadł mi do gustu, że zdążyłam zrobić go już kilka razy; muszę przyznać, że sama byłam zaskoczona, jak bułeczki wszystkim smakowały. Ciekawym elementem przepisu jest sos jogurtowo-oliwny, który wylewa się na wierzch bułeczek przed włożeniem do pieca. Wychodzą z tego jakby zapiekane bułeczki, które po wystygnięciu z radością należy oderwać od reszty i skonsumować ;)
Ciasto nadziałam białym serem z pietruszką - klasyka. Ale niektóre bułeczki zostawiłam puste, można tez kombinować wg uznania, co by włożyć do środka. Może farsz pieczarkowo-cebulowy albo z mięsa mielonego? Co kto lubi! 



1 szkl. ciepłej wody
1 szkl. ciepłego mleka
1 mała kostka drożdży (42 gramy)
1 łyżeczka cukru
1,5 łyżeczki soli
1 jajko (osobno białko i żółtko)
5 szklanek mąki

200gram białego sera (mieszam twaróg z fetą dla lepszego smaku)
kilka gałązek natki pietruszki

1 szkl. jogurtu naturalnego
1 żółtko (z poprzedniego jajka)
4 łyżki oleju/oliwy
3 łyżki mleka
szczypta soli
czarnuszka, sezam

1. Do wody z mlekiem dodać drożdże cukier; wymieszać tak, aby drożdże się rozpuściły.
2. Dodać białko z jajka, sól i powoli dodając mąkę, ciasto dokładnie wyrobić. Miskę przykryć ręczniczkiem, odstawić w ciepłe miejsce na ok. 30 minut.
3. Pokroić drobno pietruszkę; sery rozdrobnić widelcem, wymieszać wszystko razem. Można dodać szczyptę pul biber, pieprzu lub innej ulubionej przyprawy.
4. Kiedy ciasto wyrośnie, odkrawając kawałki ciasta wielkości piłeczki do ping-ponga, formować kulki, nadziewając je odrobiną farszu. Wielkość bułeczek zależy od upodobań; osobiście wolę więcej mniejszych. Układać na natłuszczonej dużej i dość głębokiej formie, ciasno jedna przy drugiej. Powtórzyć z resztą ciasta. Jeśli zostaną małe dziury przy krawędzi formy, warto "zakleić" je małymi kawałkami ciasta.
5. Wymieszać jogurt z żółtkiem, olejem, mlekiem i solą. Zalać bułeczki, posypać czarnuszką lub/i sezamem,
6. Wstawić do nagrzanego na 200*C pieca i piec do momentu zbrązowienia wierzchu.
7. Po ostygnięciu serwować. Bułeczki powinny dać się łatwo oderwać.

AFİYET OLSUN!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz