2014/11/22

MERCİMEK KÖFTESİ - klopsiki z soczewicy [vegan!]


Jakiś czas temu w moim domu pojawiła się paczka köftelik bulgur, za którą czekałam z niecierpliwością po to, aby w końcu zrobić samemu çiğ köfte. Za robienie çiğ köfte zabrałam się, jednak w połowie wyrabiania stwierdziłam, że mam dość więc, niemniej jednak, mój wyrób był zjadliwy. Zaczęłam szukać czegoś, co by mi to çiğ köfte w pewien sposób zastąpiło i trafiłam na przepis z soczewicy, który od razu trafił mi do gustu przez prostotę wykonania no i oczywiście smak.

1 szkl. czerwonej soczewicy
1,5 szkl.  köftelik bulgur (powinien być do nabycia w orientalnych sklepach, widzieliście gdzieś indziej?)
3 szkl. wody
pęczek pietruszki i szczypiorku
1 cebula
2 łyżki oliwy
sól, pieprz, kminek mielony
po 3 łyżki (dość pełne) przecieru pomidorowego i paprykowego (można sam pomidorowy, wtedy podwójna ilość)

do przybrania:
sałata (u mnie nie ma, ale z sałatą smakuje jeszcze lepiej! ;))
sok z cytryny

1. Soczewicę przepłukać, wrzucić do dużego garnka, zalać 3 szklankami wody z odrobiną soli i gotować do miękkości (ok 10 minut).
2. Soczewicę zdjąć z gazu/prądu, dosypać bulgur, wymieszać i przykryć pokrywką. Zostawić na ok.30 minut.
3. Cebulę drobno pokroić, zeszklić na oliwie. Kiedy będzie już gotowa, dodać przeciery i wymieszać.
4. Pokroić drobno zieleninę.
5. Po 30 minutach dodać do soczewicy cebulę z przecierem oraz przyprawy - kminek, pieprz, sól, ewentualnie pul biber. Wymieszać (ja mieszam ręką, łatwiej idzie), dodać zieleninę i znów wymieszać,
6. Z masy formować klopsiki zagniatając ciasto w "garści". Układać na talerzu wyłożonym liśćmi sałaty; przed podaniem polać delikatnie sokiem z cytryny.

AFİYET OLSUN!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz