2014/04/11

MENEME - jajka z pomidorami


Meneme, menemen, melemen... nazwa zależy od regionu, w którym przebywamy.
Kiedy byłam dzieckiem, tata zrobił mi tak ulubioną przez niego jajecznicę z pomidorami, ale na jego szczęście mi nie smakowała. Jednak podczas pierwszego wyjazdu do Turcji, spróbowałam ich wersji jajek z pomidorami i od tamtej pory nie mogę się nimi najeść. Podejrzewam, że smak zmienia choćby kawałek papryki, którą uwielbiam.

składniki na 1 porcję:
2 jajka
pół dużego pomidora
pół papryki (miałam czerwoną, ale jakakolwiek będzie dobra)
mała cebula
1 łyżka oliwy
1 łyżeczka przecieru pomidorowego
sól, pieprz
chleb

1. Cebulę i paprykę pokroić wg uznania, podsmażyć na oleju.
2. Kiedy cebula się już zeszkli, dodać pokrojonego w kostkę pomidora, przyprawić. Delikatnie podlać wodą (2-3 łyżki). Dodać przecier pomidorowy i smażyć/dusić do uzyskania "papki".
3. Na patelnię wylać jajka, posolić, przykryć pokrywką i smażyć na wolnym ogniu do uzyskania ulubionej przez siebie konsystencji jajek.
4. Serwować najlepiej z pszennym chlebem.


ad. Niektórzy rozmącają jajka, ja natomiast smażę je w całości, ale wszystko zależy od gustów.

AFİYET OLSUN!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz